Electrical Muscle Stimulation (EMS)

Ons lichaam stuurt zelf elke dag miljoenen elektrische signaaltjes via het zenuwstelsel naar de spieren. Deze signaaltjes zijn nodig om de staat van de spieren te bepalen, een spier aan te spannen, een beweging te maken, kortom eigenlijk alles wat je met je lichaam doet. EMS training maakt ook gebruik van dit systeem door via elektroden signaaltjes naar je spieren en zenuwen te sturen met als doel deze te trainen.

Alle spieren en spiervezels spannen maximaal aan om de oefening, voorgedaan door de personal trainer, te realiseren. Doordat de elektroden (bevestigd op een speciaal daarvoor ontworpen vest) met acht verschillende spiergroepen zijn verbonden worden 90% van de spiervezels in het lichaam aangespannen. Normaal gesproken kan het lichaam zelf maar maximaal 50% van de spiervezels aansturen.

Verschillende programma’s

Een Fitprogramma, een Krachtprogramma, een Afvalprogramma , een Celulitusprogramma, voor elke klant is een een keuze.

  • Het Fitprogramma is ideaal voor de drukke buisnessman of vrouw dit krap in zijn/haar tijd zit of niet naar de sportschool wilt.
  • Het Krachtprogramma, is gemaakt om sterker te worden, door de training aan te passen je hoeft geen spierballen te krijgen maar je komt strakker in je vel te zitten.
  • Het Afvalprogramma, ja het woord zegt het al, een combinatie van cardio en krachttraining.
  • Het Celulitusprogramma, HET programma om van dat vervelende sinaasappelhuidje af te komen.

Elke studio heeft zo zijn eigen apparatuur om bovenstaande programma’s uit te voeren.

Persoonlijke begeleiding

‘Het leuke aan EMS is dat het voor iedereen haalbaar is. De training is maximaal met 2 personen,  waardoor er op elk niveau getraind kan worden.
Jong, oud, dik, dun, sportief, minder sportief en ook topsport. Elke training wordt op maat gemaakt.
Zo is het voor iedereen mogelijk om op een snelle manier, in maar 20 minuten per training, je figuur, spierkracht, vitaliteit en conditie te verbeteren.
Tijdens de training word je dan ook altijd persoonlijk begeleid.
EMS heeft weinig tot geen impact op je banden, pezen en gewrichten: zo kan er dus onbelast getraind worden en is de kans op het krijgen van blessures klein.
Ook is deze trainingsmethode bewezen effectief voor rug -, nek- en schouderklachten.